Geoblog.pl    adajurekispolka    Podróże    Dookoła świata    Buenos - ceny info

Buenos - ceny info

Argentyna
Argentyna, Buenos

Coś nie coś o cenach:
Taksówka z lotniska 250 pesos do centrum, lub shuttle bus za ok. 80pesos/osoba.
Jeśli chodzi o hotele najtaniej wychodzi rezerwacja przez Booking.com, ale trzeba pamiętać, że należy doliczyć do do ceny VAT 21%. Przy płatności kartą doliczają 10% do ceny ze względu na opłaty za pośrednictwo jakiejś tam firmy oraz cena liczona jest po oficjalnym kursie (w hotelach 5,5 peso za 1USD), który jest bardzo niekorzystny, czyli najkorzystniej przywieźć dolary i wymienić na miejscu (nie w kantorze, ale w na czarnym rynku - w chwili obecnej 8.7 pesos za 1USD, EURO ma wyższy kurs).
Ceny Hoteli i miejsca:
Ogólnie czystość w hotelach i ich wyposażenia pozostawia wiele do życzenia
- Hotel Hotel DosCongresos cena 500 PESO/noc - nie przystająca cena do tego co otrzymujemy, pokój z łazienką mniej więcej 15m2, czystość na minus. Na plus są lokalizacja w ścisłym centrum i duże smaczne śniadania jesz ile chcesz.
- Hotle Aldenao I - cena 60USD/2noce +vat; standard jak wyżej pokój miał mieć 15m i to jest nieprawdą klitka max 10-11m. Daleko od centrum blisko metra i przystanku kolejowego.
- Hotel SolMonserat 57USD/2 noce, blisko głównej alei 9 Julo Ave. Duży pokój, szybki net, ale nie w pokoju. Śniadania są mniejsze. Za to na recepcji pan mówił dobrze po angielsku, co tutaj jest rzadkością. Dostaliśmy duży pokój i ciepłe grzejniki 
Dla osób podróżującyhc z wózkami problemem jest tutaj wsiadanie do windy są one małe i mają mały udźwig co powoduje, że trzeba wsiąść na raty - jak wpakowałem nasze 2 plecaki i siebie to winda nie chciała ruszyć.
W metrze nie ma ruchomych schodów w dół, są tylko do góry i tylko przy wyjściu - tak więc trzeba się nataszczyć - ale metro nie jest zbyt głęboko pod ziemią.
Duże markety nazywają się Hipermercado:
- Mleko dla dzieci 56 PESO za 800g
- Pampersy 60 PESO/54, markowe drogie.
Nie pomylić hipermercado z supermercado bo jest znacznie drożej. Najtaniej jest robić zakupy w Carefour – rząd nakazał im utrzymywanie niskich cen.
Najtaniej wychodzi jeść Pizze za 26 PESO duża można się spokojnie najeść i jest dobra.
Restauracje są drogie, ale fajna miejsce macie na fotkach jest lokalna restauracja - ceny normalne. La Covacha Del Chicho – smaczne jedzenie z grilla i patelni – porcje ogromne 
Woda mineralana 6,5 PESO
Cola z butleka na wymiane 2l/8PESO bez wymiany 14PESO
Bilet na metro 1 podróż /2,5 PESO
Taksi z lotniska 250 PESO .
BUS z lotniska 75 PESO/osoby
Piwo w knajpach 3-krotnie droższe – ok 30peso/butelka 1l. W sklepach po 10-14.
Wino argentyńskie: najtańsze za 8peso wytrawne, 14peso słodkie, średnio 20-30peso/butelka – wybór ogromny.
Artykuły spożywcze – w sklepie typu Hipermercado poczuliśmy się jak w polskim Tesco , nawet zapachy znajome i po pół roku udało się kupić ser żółty GOUDA . Ceny nieco wyższe niż w Polsce – z tego co pamiętamy.
Tekstylia – musieliśmy się zaopatrzyć w cieplejsze ubrania, w sklepach markowych ceny nieco wyższe niż w PL, w hipermarkecie ceny na poziomie ½ z cen w sklepach markowych, ale wybór marny i rozmiarówka tragiczna.