Geoblog.pl    adajurekispolka    Podróże    Dookoła świata    Wodny targ i zwiedzanie kanałów

Wodny targ i zwiedzanie kanałów

Indonezja
Indonezja, Banjarmasin

Wstaliśmy dziś o 4:30. Dzieci poszły wczoraj spać o 18, więc bezproblemowo zebraliśmy się na wycieczkę. Poznany lokalny przewodnik zorganizował nam wycieczkę łodzią na tzw. pływający targ. Codziennie wcześnie rano na rzece w ustalonym miejscu można spotkać wielu lokalnych handlarzy wszystkim, którzy sprzedają swoje towary wprost z łódki. Przeważają owoce i tak zakupiliśmy banany: kiść bananków za 5000 oraz jakiś owoc rosnący tylko na Borneo z zapachu przypominający pomidora. Do tego wprost z łódki kupiliśmy pyszną kawę z mlekiem i herbaty oraz ciastka na śniadanie :) (koszt 15k). Około 3-godzinna wycieczka na frut market i późniejsze zaplanowane pływanie po kanałach kosztowała nas 200k rupii za nas wszystkich z łódką na wyłączność, czyli prawie za darmo. Adzie bardzo podobało się pływanie po kanałach, wszyscy do niej machali. Wzdłuż brzegów stało jeden za drugim domki na palach, a mieszkańcy kąpali się w rzece. Jurek najbardziej cieszył się z chłodnej porannej bryzy i świeżych bananków na śniadanie. Po 2h pływania łódką mieliśmy jeszcze płynąć na zwiedzanie kanałów, ale Ada już chciała wracać a Jurek zasnął, więc zrezygnowaliśmy z tego, uznawszy, że i tak sporo widzieliśmy, a i słońce było coraz wyżej i zaczynało się robić gorąco. Podczas naszej wycieczki nasz lokalny guider zabrał nas na brzeg i mogliśmy zobaczyć jak mieszkają ludzie na Borneo. Cóż... trzeba to zobaczyć, ogólnie biednie i brudno, ale ludzie wyglądają na szczęśliwych, a to chyba najważniejsze. Mieliśmy również okazję zobaczyć jak ludzie robią tu ręcznie łodzie. Z tego co pamiętam w Polsce został już tylko jeden szkutnik, a tu było ich bardzo wielu, a niektóre łodzie imponujące.
----------
Nasz przewodnik Jonny tel: +6282352566452 email: deepjony78@gmail.com - bardzo fajny przewodnik, ma fajne ceny i potrafi załatwić nie tylko tour ale i taxi na lotnisko w dobrej cenie oraz bilety lotnicze ;) można go poznać po tym że jeździ rowerem ;).

rodzinka
rodzinka - 2013-03-27 09:27
Witam dziekuje za piękne zdjęcia fajnie że mogliście zobaczyć to wszystko i że jesteśćie zdrowi .życze dalszych wrażen w zwiedzaniu sciskam mocno z utęstknieniem trzymam kciuki

Monika
Monika - 2013-03-27 13:39
Co do noclegu w Bogor, niestety nie udalo nam sie odkopac adresu, czekam jeszcze na odpowiedz znajomych, ktorzy po nas tam nocowali, ale nie wiem czy zdaze Wam przeslac na czas jeslibyscie sie decydowali na to miejsce. Co do plaz w Indonezji to te ladniejsze sa (moim zdaniem) na Bali. Na Jawie, nocowalismy w miejscowosci Pangandaran i tam byla (z tego co pamietam - tylko raz spacerowalismy tam rankiem) dosc ladna plaza. Co do noclegu, to w tym konkretnym miejscu jest duzo do wyboru. Doswiadczen z hotelem z basenem niestety nie mam. Powodzenia! Cokolwiek wymyslicie, trzymam kciuki:-). I bede dalej "podgladac":-)

Monika - 2013-03-27 13:42
p.s. no to sie wydalo, czemu Jurek tak szybko rosnie...

adajurekispolka
adajurekispolka - 2013-03-28 04:49
No właśnie ubranka nam się kończą ;( i w noszeniu jest ciężki. Dzięki Monika za info i pomoc

zula - 2013-03-28 12:05
Śliczne rodzinne zdjęcie , pozdrawiam Was

Zasoby: 230 wpisów230 285 komentarzy285 400 zdjęć400 16 plików multimedialnych16