Geoblog.pl    adajurekispolka    Podróże    Dookoła świata    Jak kupić samochód - poradnik

Jak kupić samochód - poradnik

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Auckland

Krótki poradnik jak kupić samochód:
- pójść na giełdę dla backpakersów - otwarta tylko w niedziele i droga
- poszukać na http://www.trademe.co.nz - takie allegro
- pójść na licytację http://www.turners.co.nz/Vehicles/Pages/BrowseVehicles.aspx
i ten trzeci sposób wybraliśmy my.
Takie giełdy są co 3 dni najfajniejsze jest to że auta są po przeglądzie technicznym czyli wiemy, że nie kupujemy kota w worku.
Do NZ nie wolno sprowadzać aut uszkodzonych dodatkowo przechodzą one kontrole.
Koszty takiej aukcji to oko 400 NZ dochodzi do tego jeszcze rejestracja też około 300 NZ tak więc do ceny auta musimy sobie doliczyć taką cenę.
Procedura wygląda następująco przychodzi się rejestruje i dostaje nr.
Z tym nr wchodzi się na halę gdzie stoją samochody możesz podejść do każdego z nich przejechać się nim. Tak więc masz duży wybór później zaczyna się licytacja. Najpierw cena leci w dół dopóki ktoś się nie zdecyduje na pierwszy krok.Po czym zaczyna się licytacja facet z prędkością karabinu maszynowego wypluwa cyferki i macha młotkiem aby w końcu powiedzieć Sprzedane ( warto chociażby to zobaczyć no i można sobie pojeździć każdą furą na placu) i tak staliśmy się posiadaczami Nissana Lafesta. Średnia pojemność silnika to 2,-3.5 l samochody z ON dodatkowo płacą podatek drogowy Należy kupować auta które mają w granicach 100 tys przebiegu gdyż łatwiej się je później sprzedaje
Duża część aut z takich aukcji trafia do internetu i sprzedawana jest drożej - ja podobny model znalazłem droższy o jakieś 350 NZ.
Samochód odbiera się w ciągu 10 min - od zapłacenia z gotowymi blachami i można jeździć - żadnych urzędów itp.
Co do jazdy po lewej stronie to każdy ma takie same przyzwyczajenia ( zamiast wycieraczek włącza kierunkowskaz i odwrotnie) ale chyba aż tak źle nie jest.
99% aut to Automaty.

zula - 2012-12-07 08:16
Szerokiej drogi i szczęśliwego zwiedzania !.

katamax
katamax - 2012-12-08 11:51
Fajne auto , taki dzieciobus;0)
No to jesteście już urządzeni, macie czym jechać , macie gdzie spać (namiot hi, hi, hi), macie w czym gotować (kosmiczne garnki), teraz tylko Daniel coś upoluje, a Ania z Adą ugotuje i hej przygodo, uwaga tylko na hobbity i, Harry Pottera żeby Wam Jurka nie zaczarowali, bo gotów gdzieś odlecieć na miotle...w Alpy Południowe, a wtedy... szukaj wiatru w polu...
Mam nadzieję , że internet nie zrujnuje Wam kieszeni i będziecie się meldować często

katamax
katamax - 2012-12-08 12:00
a jaka u Was pogoda? u nas pięęękna -22 na termometrze dzisiaj w nocy, poza tym pięknie słonecznie, tylko zimno troszeczkę..

rodzinka
rodzinka - 2012-12-08 22:29
gratuluje samochodziku jest pakowny dla was adunia niebedzie wedrowac na nóżkach a jurek bez problemu zapakuje sie do pojazdu .łasdny ten samochodzik już można ruszać w dalszą wędrówke i poznawac smaki jedzonka nowego .pozdrawiamy

przsaw
przsaw - 2012-12-10 21:59
fajne, nie sprzedawajcie - w Mirsku sie kierownice przełoży na właściwą stronę ..:)

Kriss
Kriss - 2012-12-11 13:52
Fajna Fura... tłusto. Spodziewałem się, że coś za grosze kupicie (co by się nie przywiązywać i kasy nie mrozić) ale pewnie taki bez straty sprzedacie.
W "poradniku- przewodniku" zabrakło mi informacji jak się ceny Nowo Zelandzkie mają do naszych krajowych.

adajurekispolka
adajurekispolka - 2012-12-21 06:30
Przsaw.
No powiem ci ze nic tylko ciągnąc auta z Japoni mały przebieg mniej niż 130 tys. tylko ta kiera po lewej stronie

BoRa
BoRa - 2012-12-25 19:09
Piekna fura, gratuluję zakupu!
Życzę , żeby Was bezpiecznie woził.

Zasoby: 230 wpisów230 285 komentarzy285 400 zdjęć400 16 plików multimedialnych16