Geoblog.pl    adajurekispolka    Podróże    DookoÅ‚a Å›wiata    10 miesiÄ…c podróży - przemyÅ›lenia

10 miesiąc podróży - przemyślenia

Peru
Peru, Huaraz

Rozpoczęliśmy 10 miesiąc naszej podróży, kto by pomyślał, że to już za nami. Czasami myślimy że to było wczoraj. Dla wielu wydaje się, że to mało co porównywać za takimi mistrzami jak 5 lat, 2 lata itp.
My dostrzegamy znaczącą różnice:
- nie podróżujemy sami
- podróżujemy z dziećmi
- nie mamy stop over na zarabianie pieniędzy w NZ czy Australi co pozwala odpocząć i zrelaksować się o ile to możliwe z dwójką dzieci ;)

Gdybyśmy podróżowali sami zajęłoby nam to z jakieś 2-3 lat a dlatego że:
- większy budżet
- mniejsza odpowiedzialność
- możesz podróżować w miejsca gdzie nie potrzebujesz pampersów, wózka itp.
- korzystasz z wielu atrakcji hymm imprezy itp.
- Możesz u kogoś pomieszkać przez kilka dni-miesięcy
- Możesz pójść do pracy ( nie masz dzieci) zwiększając swój budżet na podróże
- możesz spać na dziko w namiocie itp. co znacząco wydłuża twój czas podróży

Niemniej jednak za nic nie chcielibyśmy podróżować sami. Mamy niesamowitą okazję patrzeć na rozwój naszych dzieci, pokazać im świat (zwłaszcza że nadejdzie taki dzień, że nie będą chciały z nami jeździć). I myślimy, że błędem jest odkładać taką podróż, aż dzieci dorosną :)

Dlatego rodzicu nie obijaj się pakuj dzieci do plecaka i ruszaj nie nad Bałtyk ale przed siebie i nie na tydzień a na min, miesiąc.
A jak wrócisz to sobie w pracy odpoczniesz przeglądając zdjęcia z wyprawy.
Cześć ;)

katamax
katamax - 2013-09-02 09:04
Ale mi się podoba ten wpis, to właśnie jest esencja Waszej podróży i wielu was podziwia za taka właśnie formę, za podróżowanie z małymi dziećmi, za jazdę 5h albo 23h autobusem, jestem bardzo dumna z waszej 4-ki i wielu znajomych kręci z niedowierzaniem głową i pytają Jak oni to robią? No właśnie tak, odsyłam ich wtedy do Waszego bloga :0)

tealover
tealover - 2013-09-02 12:42
jesteście dla mnie wielką inspriacją, bo ja wciąż sobie myślę, że muszę dużo zjeździć, nim pojawią się dzieci...

ale racja, one niczego nie ograniczają, jedynie zmieniają styl podróżowania :)

genek
genek - 2013-09-02 14:36
moim zdaniem z dzieckiem można spoko spac w namiocie na dziko ba mysle nawet ze można z dzieckiem spac spoko na dziko bez namiotu tylko karimata spiwor.
Fajne jest ostatnie zdanie: jak wrócisz to sobie odpoczniesz w pracy przegladajac zdjęcia z wyprawy.. to jest nierealne... bo jak wrócisz to albo nie będziesz miał pracy i będziesz musial jej szukac albo dasz jej szanse by znalazła ciebie albo jeżeli praca czekala na twój powrot to będzie jej tyle ze na odpoczynek braknie czasu albo tak ci się podróż spodoba ze olejesz prace sprzedasz dom i pojedziesz znowu...
tak czy siak dziewiec miesięcy w podrozy w czworke to tak jak 36 miesięcy w pojedynke:))
pzdr

sliwenka
sliwenka - 2013-09-02 15:28
genek racja!

adajurekispolka
adajurekispolka - 2013-09-02 16:30
Tak to prawda Genku możesz spać na dziko ale jakoś w Ameryce Poł na razie nie znaleźliśmy jeszcze miejsca, które wzbudzałoby nasze zaufanie pod względem poczucia bezpieczeństwa. A to z pracą to fakt ;)

adajurekispolka - 2013-09-02 16:48
Po drugie ukradli nam śpiwór tak wiec ze spania nici

jowa31
jowa31 - 2013-09-02 22:26
Gratuluję wytrwałości i "zrobionych" ponad 70.000 km, jeszcze tylko trochę i zdmuchniecie 1 roczną świeczkę na urodzinowym torcie

Zasoby: 230 wpisów230 285 komentarzy285 400 zdjęć400 16 plików multimedialnych16